استاندار اصفهان: 

ارتباط برنامه‌های آموزشی با برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لازم است 

مرتضوی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری برنامه‌های آموزشی از معارف و ارزشهای دفاع مقدس، گفت: پیوست بین مراکز آموزشی و برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لازم است.
کد خبر: ۶۷۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶ - 30May 2024

ارتباط برنامه‌های آموزشی با برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس لازم است به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «سید رضا مرتضوی» استاندار اصفهان در آیین افتتاحیه بزرگترین کتابخانه دفاع مقدس و مقاومت در اصفهان، با تسلیت شهادت آیت‌الله رییسی و هیات همراه، اظهار داشت: به‌عنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان آمادگی داریم در راستای هر چه بهتر برقرار شدن این ارتباط از ظرفیت این شورا استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: بدلیل کم توجهی به این هویت های تاریخی دفاع مقدس، گاهی نسل‌های جوان در یک ارتباط حداقلی با این هویت فرهنگی قرار دارند و جوانانی که از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان رهبر جامعه خطاب می‌شدند، امروز برخی از آنان به واسطه تبلیغات منفی جهان سلطه به سمت و سویی دیگر رفته‌اند.

مرتضوی گفت: لازم بود چنین برنامه‌هایی زودتر شروع شود تا بتواند پیوند دهنده نسل امروز با فرهنگ و هویت تاریخی ایران اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: بررسی نقش اصفهان در دوران قبل و پس از انقلاب، حاکی از ایفای نقش بی‌بدیل مردم خطه در ذیل هدایت‌های امام امت است.

مرتضوی به حماسه‌هایی مردم اصفهان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مقابله با ناآرامی‌ها و آشوب‌ها و بعد از آن در دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر حماسه‌هایی ماندگار آفریدند.

وی همچنین با اشاره به نقش ورزش باستانی و پهلوانی، بیان داشت: پیشینه تاریخی ایران اسلامی نشان می‌دهد در ورزش نگاه ما به خصایص اخلاقی بود ولی با تقلید از غرب گاهی دچار لغزشهایی شد که لازم است به این نکته مکتبی در ورزش بازگردیم و تأسیس فتوت‌خانه و ورزش باستانی می‌تواند این امر احیا کند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار